سید خراسانی را بهتر بشناسید

نویسنده: محمود ظروفچی ارسال شده در: مهدویت بدون دیدگاه ۱۳۹۰/۰۱/۲۸

در مورد حرکت ظهور در ایران، همانطور که در مطلب نقش ایرانیان در دوران ظهور توضیحاتی دادیم روایات و احادیث فراوانی وجود دارد، که هم به بیان تحرکاتی که در ایران انجام می شود می پردازد و هم نقش پررنگ ایرانیان در دوران ظهور را متذکر می شود. ظاهر شدن دو شخصیت زمان ظهور یعنی سید خراسانی و شعیب بن صالح نیز از این قرار است. در این موضوع به شناخت هرچه بیشتر این شخصیت، یعنی سید خراسانی می پردازیم.

سید خراسانی کیست

یکی از نقاط روشن در معرفی سید خراسانی متصل بودن این شخصیت به ذریّه امام حسن مجتبی(ع) و یا امام حسین(ع) است. او زمان کوتاهی قبل از ظهور مهدی موعود(عج)، در میان ایرانیان ظاهر می شود. از روایات اینطور بر می آید که این شخصیت یکی از شخصیت های محبوب در زمان ظهور است و رهبری سیاسی ایرانیان را بر عهده دارد.

نسبت لقب خراسانی به ایشان دلیل بر خراسانی بودن وی ندارد، زیرا به کار بردن نام خراسان در زمان پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) صرفا برای معرفی اهالی خراسان نبوده، بلکه ایران و نواحی اسلامی متصل به ایران را مد نظر داشته است. 

 نشانه های برجسته سید خراسانی

از نشانه های برجسته سید خراسانی در مورد صفات جسمانی وی میتوان به این چند مورد اشاره کرد. او دارای صورتی نورانی است و خال۱ یا خللی بر گونه ی راست یا دست راست دارد!

نقش سید خراسانی در دوران ظهور

درفش های سیاه از خراسان بیرون آیند که چیزی جلودارشان نیست تا در ایلیاء(قدس) به اهتزاز در آیند.۲ سید خراسانی همراه با دیگر یار ایرانی خود شعیب بن صالح در کنار سپاه قدرتمند ایرانی، وقتی از ظهور غیر علنی امام زمان (عج) اطلاع پیدا می کنند به سمت عراق به حرکت در می آیند تا با آن حضرت بیعت کنند. امام باقر(ع) می فرماید: نیروهای با پرچم های سیاه(سید خراسانی) که از خراسان قیام کرده اند در کوفه فرود می آیند و هنگامی که حضرت مهدی(عج) در شهر مکه ظهور می کند، با آن حضرت بیعت می کنند۳

بعد از بیعت، خود را برای جنگ علیه سفیانی و نیروهای شورشی در عراق آماده کرده و در مرزهای عراق و ترکیه و همچنین در خاک ایران به مقابله با آنان می پردازند. بعد از موفقیت و کسب پیروزی در این جنگ ها به دستور امام زمان (عج) برای آزاد سازی قدس شریف به سوی فلسیطین حرکت می کنند…

 _______________________________________

۱-خال در عربی به معنای خلل و نقص است

۲-ملاحم و فتن ص۴۳ و ۵۸

۳-فتن ابن حمّاد ص۸۵

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *