حوادث جهان و ارتباط آن با ظهور

نویسنده: محمود ظروفچی ارسال شده در: مهدویت بدون دیدگاه ۱۳۹۰/۰۳/۰۸

می خواهیم به سیر فتنه هایی که در مورد کشورهایی اسلامی در عصر معاصر، که بزرگترین آن جنگ یهود (اسراییل) در برابر فلسطین و اشغال آن توسط این اشغال گران و همچنین جنگ های اخیر مردم مسلمان و انقلاب کشورهای مسلمان بر علیه حکومت های ظالم، نگاهی کوتاه با توجه به روایات بدست آمده از ائمه(ع) بیندازیم. تا شک بعضی از افراد در مورد صحت روایات از معصومین برطرف شود.

 اشغال فلسطین

یکی از فتنه های بزرگ جهان اسلام اشغال فلسطین توسط یهودیان است. در مورد اشغال این سرزمین از امیرالمومنین علی(ع) روایتی داریم که ایشان فرمودند: یهود برای تشکیل دولت خود در فلسطین، از غرب خواهند آمد.

عرضه داشتند: یا اباالحسن! پس عرب‌ها در آن موقع کجا خواهند بود؟

فرمود: در آن زمان عرب‌ها نیروهایشان از هم پاشیده و ارتباط آنها از هم گسیخته، و متحد و هماهنگ نیستند.

سؤال شد: آیا این بلا و گرفتاری طولانی خواهد بود؟

فرمود: نه، تا زمانی که عرب‌ها زمام امور خودشان را از نفوذ دیگران رها ساخته و تصمیم‌های جدی آنان دوباره تجدید شود آنگاه سرزمین فلسطین به دست آنها فتح خواهد شد، و عرب‌ها پیروز و متحد خواهند گردید. نیروهای کمکی از سرزمین عراق به آنان خواهد رسید که بر روی پرچم‌هایشان نوشته شده است؛ “القوّه”.

عرب‌ها و سایر مسلمانان همگی مشترکاً برای نجات فلسطین قیام خواهند کرد و با یهودیان خواهند جنگید و چه جنگ بسیار سختی که در وقت مقابله با یکدیگر در بخش عظیمی از دریا روی خواهد داد که در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روی اجساد کشته‌ها عبور کنند.

آنگاه فرمود: و عرب‌ها سه بار با یهود می جنگند، و در مرحله چهارم که خداوند ثبات قدم و ایمان و صداقت آنها را دانست همای پیروزی بر سرشان سایه می افکند. بعد از آن فرمود: به خدای بزرگ سوگند که یهودیان مانند گوسفند کشته می‌شوند تا جایی که حتی یک نفر یهودی هم در فلسطین باقی نخواهد ماند.۱

 این روایت خود نشانه ای از علم معصومین نسبت به زمان و مکان است، که حتی آینده را نیز در بر می گیرد. در روایت بالا با یک نگاه میتوان به خوبی طریقه اشغال فلسطین و آزادی آن و همچنین نابودی اسراییل توسط خود مسلمین را بخوبی دید، باز کسانی هستند که این نشانه ها را انکار می کنند و آن را با پیشگویی هایی که هیچ منطقی در آن نیست مانند؛ نوستراداموس و… مقایسه می کنند.

 انقلاب مصر

انقلاب مصر و فتح آن توسط مسلمانان نیز یکی از بشارت های بزرگ پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) است. جالب این است که بیشتر فتنه هایی که انجام گرفته در روایات به مغربی ها یا غربی ها نسبت داده شده است. همان غربی هایی که دم از دموکراسی می زنند و به بهانه ی اجرای آن کشتار می کنند! در زیر روایاتی را میخوانیم که شک در مورد صحت روایات و درستی و راستگویی معصومین را به طور حتم حل می کند.

حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند: اهل غرب به سوی مصر هجوم می آوردند. همین که وارد می شوند و قبل از آن شخصی مردم را به سوی آل پیامبر(ص) دعوت می کند.۲ امیر المومنین(ع) می فرمایند: مهدی(عج) مصر را منبر و پایگاه تبلیغی خود قرار می دهد.۳

پس با توجه به روایات می توان گفت که قبل ظهور، انقلاب مصر به نتیجه ی اصلی خود که همانا خواست مردم مصر در این زمان است خواهد رسید، و مصر مکانی امن در زمان ظهور مهدی(عج) و حضور ایشان و یارانش خواهد بود.

 شام (سوریه)

شام در گذشته شامل اردن، سوریه، لبنان و فلسطین بود. در حدیثی آمده که در شام فتنه ای بپا می خیزد که اگر از سویی آرام شود، از سویی دیگر سر در می آورد و این فتنه پایان نمی یابد، تا اینکه منادی از آسمان ندا دهد: فلان کس، حاکم و امیر شما باشد.۴ و نیز آمده است: قائم(عج) ظهور نمی کند مگر پس از آن که شام را فتنه و آشوبی فرا گیرد که مردم، راه نجاتی از آن نداشته باشند.۵

 بصره

یکی از بنادر مهم عراق است. بصره نیز قبل از ظهور دستخوش تغییراتی میشود. از امیرالمونین علی(ع) روایت شده است که ایشان فرمودند: بصره برای ویرانی از همه جا نزدیکتر، خاکش از همه جا سخت تر، در معرض عذاب الهی از همه جا بیشتر است. ای مردم بصره، و ای ساکنان آبادی های اطراف بصره، آگاه باشید که روز سخت و بلای دردناکی از آب در انتظار شماست، من میدانم که این آب از کدام منطقه شما بیرون خواهد زد، پیش از آن نیز فاجعه های سختی بر شما خواهد رسید که علم آن از شما پنهان شده و بر ما عطا شده است. ای اهل بصره، اخلاقتان پیچیده، آیینتان منافقانه، آبتان تلخ، خاک کشورتان از هر خاکی گندیده تر و از آسمان دورتر است. از ساختمان های شهر جز گنبد مسجدتان دیده نمی شود که همانند سینه مرغی در اقیانوس بیکران شناور به نظر می رسد. هنگامی که دیدند کوخ های بصره تبدیل به کاخ شده و باغ های اطراف آن تبدیل به قصر شده، بدانند که عمر بصره به پایان رسیده، دیگر بصره ای وجود نخواهد داشت.۶

در روایتی آمده است: که قائم ظهور نمی کند جز اینکه دو نامه خوانده شود؛ یکی در بصره، دیگری در کوفه. که در هر دو نامه، از علی بن ابی طالب(ع) اظهار برائت می شود.۷

در روایت دیگری آمده است: بصره،خسف می شود ویران میگردد و وحشت شدیدی بر سراسر عراق حکمفرما می شود که احدی آسایش و آرامش نمی یابد.۸

در گردش ما در تاریخ به نکته ها و حوادثی اشاره شد که بعضی از آنها واقع شده و بعضی ها نه! اما اینجا این نکته قابل ذکر است که نباید هر اتفاقی که در زمان حال میافتد را به ظهور متصل و برای ظهور حضرت(عج) وقت تعیین کرد، زیرا این موضوع یکی از مهم ترین موضوعاتی است که پیامبر(ص) و ائمه(ع) آن را به شدت رد می کنند.

نکته ی دیگر این است که نباید فکر کرد که حتما تمامی نشانه ها باید پدیدار شود، تا ظهور واقع شود، زیرا بیشتر این اتفاقات ممکن است وابسته به شرایط و یا به وسیله دعا و وجود اهل ایمان، دچار تغییر شده و از سر مردم رفع گردد. که این مسئله کرامت و رحمت خداوند را نشان می دهد.

مهم اینجاست که همه ی این نشانه ها با مدرک از معصومین نقل شده است. آنهایی که به هر سرّی در عالم، واقف و به هر علمی صادق هستند، و روزی فردی از نسل آنان می آید و جهان را پر از عدل و داد می کند.

_____________________________

۱-عقائد الامامیه ج۱ ص۲۷۰

۲-بشاره الاسلام ص۴۲

۳-بحارالانوار ج۵۳ ص۶۰

۴-کنزالمال ح۳۱۴۴۴

۵-بحارلانوار ج۶۰ ص۲۰۸ و ج۵۲ ص۲۹۷

۶-الملاحم و الفتن ص۱۰۲ ، الزام الناصب ص۲۴۲ ، روزگار رهایی ج۲ ص۱۰۱۵

۷-غیبه نمانی ص۱۶۵ ، غیبه طوسی ص۲۶۹،بحارالانوار ج۵۲ ص۳۶۱

۸-اعلام الوری ص۴۲۹ ، منتخب الاثر ص۴۲۵

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *