مصداق بارز دزدی و بی کفایتی

پس از خسته شدن از سرویس دهنده های اینترنت، متاسفانه یا خوشبختانه به اینترنت مخابرات پناه بردم. ابتدای کار، کیفیت و قیمت راضی کننده ای نسبت به دیگر سرویس دهنده ها داشت! اما! اما بعداز مدتی پس از کامل شدن طرح هم کدسازی، رویه ای که مخابرات در ارایه اینترنت به کاربران در پیش گرفته بود تغییر کرد و روی به حجم و پهنای باندخواری از کاربران آورد!

روش کار

  1. داشتن کاربرانی ساده مانند ما
  2. داشتن چند اپراتور برای ماستمالی و دست بسر کردن کاربران
  3. سیستم کاملا حرفه‌ای و هوشمند بر پایه ی حجم و پهنای باندخواری

ابتدا کاربر اینترنت خود را شارژ می کند؛

  • اگر قبل از سررسید ماهیانه اینترنت خود را شارژ مجدد کند حجم باقی مانده از سرویس قبل سوخت می شود!
  • اگر بعداز سررسید ماهیانه شارژ کند حجم باقی مانده از سرویس قبل سوخت می شود!
  • اگر به هر دلیلی از سرویس استفاده نکند حجم باقی مانده سوخت می شود!

با توجه به موارد بالا کلا ترافیک خریداری شده توسط کاربر سوخت می شود و هیچ راهی برای در امان ماندن از آن نخواهیم داشت. شاید بگویید خوب چه کاریست! قبل از سررسید ماهیانه حجم را تمام و یا قبل از سررسید شارژ نکن! اما موضوع به اینجا ختم نمی شود زیرا عملی که در انتها توسط مخابرات یا هر سرویس دهنده ی دیگر صورت می گیرد مصداق بارز دزدی از جیب من و شماست. به اندازه ی کافی از کنار یک سرویس بی کیفیت که به کاربر می دهند پول به جیب می زنند که بتوانند بدون این روش نیز به کار خود ادامه دهند. پهنای باند پایین و قطعی های پی در پی مزید بر علت شده تا داد هر کاربری به سمت آسمان حواله شود!

وقتی یکی از دوستان که به عنوان متخصص فنی در یکی از شرکتهای سرویس دهنده‌ی اینترنت مشغول بکار است در مورد سود بسیاری که از قبال بی‌اطلاعی کاربران و بی قانونی فضای فناوری اطلاعات کشور اطلاعاتی را در اختیارم قرار داد به معنای واقعی برای حال و روز وزارت ارتباطات و کاربران بدبخت تاسف خوردم.

یادم است سال پیش که برای قطعی ها و مشکلات سرویس دهنده ای دنبال راه حل و برخورد با آن بودم به سایتی برخورد کردم که نام آن “سازمان حمایت از مصرف کنندگان” است! این سایت قسمتی برای مصرف کنندگان درنظر گرفته که مراجعه کننده می تواند شکایت خود را در آن مطرح کند تا کوتاه ترین زمان ممکن(مثلا!) شکایت را پیگیری و کارهای لازم برای برخورد با فرد یا شرکت و… انجام دهند. پس از نوشتن شکایتی در مورد این سرویس دهنده، بعد از یک هفته یا بیشتر (در خاطرم نیست) با بنده تماس گرفتند و فرمودند: ما نمی توانیم کاری برای شما انجام دهیم و شما باید با مراجعه به وزارت صنعت و معدن شکایت خود را مطرح کنید تا پیگیری شود! وقتی یک سازمان که نام خود را حمایت از مصرف کننده قرار داده نمی تواند یک شکایت را پیگیری کند و فرد را به سازمان دیگر ارجاع(شما نامش را بگذارید پیچاندن)  ندهد؛ چگونه می توان به بهبود وضعیت موجود امیدوار بود؟

متاسفانه تا وقتی قوانینی برای برخورد با خاطیان وجود نداشته باشد و یا باوجود قوانین، فرد یا سازمانی ملزم به رعایت و پیروی از آن نباشد زمان سپری خواهد شد و آنان جری تر خواهند شد. اینجاست که می گویند: همان آش است و همان کاسه!

4 thoughts on “مصداق بارز دزدی و بی کفایتی”

  1. محمود جان
    مدتهاست که کار روزانه ام شده زنگ زدن به شماره مزخرف ۲۰۲۰
    و گفتن هر آنچه باید گفت
    و شنیدن کلماتی از قبیل :
    – کسی تابحال همچین مشکلی رو گزارش نداره
    – مشکل از ما نیست
    – مودمتون رو خاموش روشن کردید؟
    – مرورگرتون رو جک کردید؟
    – فیلتر شکن ران نکردید
    – رو به قبله نشستید ؟
    – وقتی میخواید کانکت شید پاهاتونو که دراز نمیکنید به سیستم بی احترامی بشه؟

    در خصوص دزدیدن حجم هم که دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیمونه، جفت دستاشون توی جیب کاربراست
    سرعت کم اینترنت هم احتمالا حربه ای ناجوانمردانه برای مجبور کردن کاربر برای خرید پکیج هایی با سرعت بالاتر و پرداخت بالاتره !!

    و کاری هم از ما بر نمیاد
    چون حتی اگر آی اس پی هم عوض بشه باز خر همون خره، فقط پالونش عوض شده

    1. همه ی کاربران ایرانی چنین مشکلی رو دارند.
      اپراتورهای تمام شرکتها هم به یک صورت عمل می کنند.
      جدیدا مخابرات هم دانلود رایگان شبانه رو برداشته! برای بالا بردن کیفیت اریه خدمات(البته شما بخون برای پر کردن جیب مبارک)

پاسخ دادن به پيمان لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code