ماموران با تجربه و مغرور!

حدود سه هفته پیش در بندرانزلی برف آمد؛ با اینکه مقدار زیادی نبود ولی مشکلات زیادی را به بار آورد. یکی از مهمترین این مشکلات قطعی بیش از ۳۰ ساعتی برق و در کنار آن چون ما در اینجا از آب چاه استفاده می کنیم تبعا به دلیل نبود برق و کار نکردن پمپ آبی هم درکار نبود!

بعد از برف یکی دیگر از مشکلات مربوط به خطوط تلفن ثابت بود که در بیشتر نقاط قطع بود از جمله در خانه ما! از آن تاریخ تا به الان (حدود ۳ هفته) بعد از ۲ بار اعلام خرابی و سه بار تماس تلفنی و ۱ بار دیدار حضوری چیزی که نصیب من شد تکرار بیش از ۱۰ بار این حرف از طرف مامور خرابی بود که میگفت: مشکل از سیم های داخلی هست و شما باید برید اونو چک کنید و ما در جعبه تقسیم بوق داریم!

من می دانستم که این مشکل از سیم های داخلی نیست چون هم تازه سیم ها را تعویض کرده بودم و هم از سیم دو زوج برای محکم کاری استفاده کردم. برای مطمئن شدن از نداشتن مشکل هم بیش از ۳ بار سیم ها را بررسی کردم و مشکلی نبود.

اما بعد از اعلام دوباره خرابی و دیدار حضوری در مخابرات باز هم حرف های تکراری از طرف مدیر مجموعه و همان مامور خرابی، که از خطوط داخلی بوده و مشکل از ما نیست! و مدیر مجموعه تاکید کرد که: وقتی ما آقای …. را میفرستیم و ایشون میگن از سیم داخلی هست ما مطمئن هستیم که حرفش درسته! اما بعد از گفت و گوی نسبتا سخت قرار بر این شد که فردای آن روز برای بررسی بیایند. از بدشانسی من از دو روز قبل دوباره برف شروع شده بود و آن روز که من مراجعه کردم تعطیل بود و کارمندان در حال پارو کردن برفهای محوطه ساختمان مخابرات بودند!

فردا شد و من برای اینکه ثابت کنم این مشکل از جعبه تقسیم خطوط است تا بعد از آمدن دیگر بهانه ای نداشته باشند، چندین بار از سیم های اصلی با تلفن امتحان کردم و باز هم برای محکم کاری فرد برق کاری را آوردم. ولی آش همان و کاسه هم همان!! و در ادامه هرچه در انتظار ماموران بودم اما خبری نشد و نیامدند.

با توپ پر به مخابرات زنگ زدم و با اپراتوری که روزهای قبل با من تماس گرفته بود و اطمینان داده بود که مشکل از مخابرات نیست مشکل را مطرح کردم از قضا مامور خرابی هم کنار این اپراتور بود! اپراتور اول مرا به آرامش دعوت کرد و بعد به مامور خرابی گفت: آقای…. شما مگه این پست رو درست نکرده بودید؟ چون ۲ بار هم اعلام خرابی کرده و شما فقط یکبار مراجعه کردید!

مامور خرابی: آقا من به پسره گفتم مشکل از سیم های داخلی هست!!!

اپراتور که از قبل گفته های مرا شنیده بود و مطمئن بود مشکل از سیم های داخلی خانه نیست و متوجه شد که من از حرف های مامور خرابی عصبانی شده ام (کارد میزدی خونم در نمیومد 😀 ) از من معذرتخواهی کرد و گفت: آقا من فردا میفرستم که بیان همونجا به شما خط رو تحویل بدن!

و روز موعود (امروز) فرا رسید! مامور خرابی بدون اینکه من را در جریان بگذارد اقدام به کار کرد اما من با شنیدن صدای باز کردن جعبه تقسیم به بیرون رفتم و

گفتم: سلام. آقای …. مشکل از خطوط داخلی بود؟!

مامور: نه امممممممم… ولی اون روز ما اومده بودیم درست بودا!! 

+منم دو هفته اس دارم همینو میگم

مشکلی نیست درست میشه!

و بعد از کمی کار کردن و زنگ زدن به همکار و… تلفن وصل شد و آن را تحویل من داد! خرابی تلفن ما و تکرار گفته های بدون پایه و اساس مامور، او را از این توهم که همه‌ی تشخیص های او درست است خارج کرده بود و به فردی با تواضع تبدیل شده بود که از تشخیص خلاف خود شرمنده است! و هنگام رفتن من فردی را که مسئول مخابرات او را بدون خطا میدانست ندیدم!

نمونه این مامور خرابی که در بالا شرحش گذشت در همه دستگاه ها وجود دارد و برخی به علت غرور کاذبی که برایشان ایجاد شده خود را برتر از هر فرد دیگری میدانند مخصوصا در برابر مردمانی که اطلاع چندانی ندارند. زمانی غرور این افراد شکسته خواهد شد که مورد پیش آمده برخلاف تشخیصشان باشد! مخصوصا زمانیکه بر نظر خود تاکید بسیاری دارند. همین تاکید در برخی موارد جواب نخواهد داد زیرا همیشه شرایط در همه جا یکسان نخواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code